عهدجانان

عاشقانه هایم برای امام زمان (عج)

عهدجانان

عاشقانه هایم برای امام زمان (عج)


خوانده ام که در نامه ای خطاب به شیعیان فرموده اید: ما در رعایت حال شما کوتاهی ننموده شما را فراموش نکرده ایم. ۱

می دانم امام به خاطر مریضی مومنش مریض می شود، با اندوهش اندوهگین می گردد، به دعایش آمین می گوید و اگر ساکت بماند برایش دعا می کند. ۲

ای تنها به خاطر ما از اوج آسمان به حضیض زمین آمده! ای همیشه به یاد ما! ای مهربان تر از ما به ما! من برایت چه کرده ام؟

ای همیشه مرهم دلهای شکسته مان! من جز شکستن دلت چه کرده ام؟

ای از همه منتظرتر! من جز به تاخیر انداختن ظهورت، برای آمدنت چه کرده ام؟

بابی انت و امی و نفسی لک الوقاء والحمی

زیباترین هدیه ی خداوند! هدیه ام برای روز میلادت پشیمانی است و سرافکندگی چیز دیگری ندارم ...

مرا برای تمام لحظاتی که دلت را شکستم ببخش.

مرا برای تمام لحظاتی که به تو بی اعتنا بودم ببخش.

مرا برای تمام لحظاتی که عاشقانه منتظرت نبودم ببخش.

اگر تو نبخشی که خدایم نمی بخشد مرا ببخش تا جرات یابم او را بخوانم:
الهی ظلمت نفسی

تا جرات یابم دعا کنم:
اللهم عجل لولیک الفرج

تا جرات یابم تمنا کنم:
اللهم اجعلنی من انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی القضاء حوائجه و الممتثلین لاوامره و المحامین عنه و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه




 


 

۱- احتجاج ج۲ص۲۳۳
۲-مشارق الانوارص۴۵۲

 


آینه...

آقاجون اینروزا خیلی دلم میخواد باهات حرف بزنم... درددل کنم اصلا بلند...بلند صدات کنم از خودم بگم ...از کارام بگم ...

اما...
اما روم نمیشه... آخه خودم میدونم ...میدونم که خیلی بدم ..میدونم که با کارام خیلی اذیتت کردم ... میدونم شاید تو دوستم نداشته باشی....میدونم...

ولی من دلم میخواد بلندِ بلند بگم آقاجون  دوستت دارم ..بگم آقاجون میشه منم قاطی منتظرات راه بدی ؟
میشه به منم یه نگاهی بکنی؟؟؟؟؟؟؟...میشه؟؟؟؟؟؟؟
اما ...
اما قبلش دلم میخواد خودم یه نگاهی به خودم بکنم نه تو یه آینه معمولی ها...نه..
توی یه آینه ای که بتونم باهاش دلمو ببینم..اونوقت با اون آینه نگاه کنم به درونم..به باطنم ...به عمق وجودم...

به اون ته ته دلم...ببینم چی توش میگذره...

ببینم من که دلم میخواد قاطی منتظرات باشم تا حالا چیکارا کردم ..الان دارم چیکار میکنم... ای کاش میتونستم همچین آینه ای رو پیدا کنم...

وبا اون آینه هرچندوقت یکباریه نگاهی به این وسعت به خودم بکنم.....ای کاش…





این متن رو یکی از دوستان خوبم برای عهدجانان فرستادند، منتظر بزرگوار انتظارت قبول.


آینه! آینه! یاد سه بیت از اشعار مولانا افتادم.

من چگونه هوش دارم پیش و پس ... چون نباشد نور یارم پیش و پس

عشق خواهد کین سخن بیرون بود ... آینه غماز نبود چون  بود؟

آینه ات دانی چرا غماز نیست  ... زانکه زنگار از رخش ممتاز نیست

یا نور و یا قدوس! آینه ام زنگار گرفته، مرا به من نشان نمی دهد، دیگر تو را هم نشانم نمی دهد الهی تو خود تفقدی کن تا با صفای دل بخوانم:

اللهم عجل  لولیک الفرج

شعبان المعظم فرصتی دوباره


ماه رجب گذشت، من ماندم وغم دستهای خالی ام، سنگینی بارگناهانم، حسرت فرصتهایی که ازدست دادم.

این همه غفلت تا کی؟ این همه کوتاهی در حقتان تا کی؟

تا کی با غفلتهایم، با گناهانم، با بی حوصلگی هایم، با بی ارادگی هایم غیبتتان را تمدید کنم؟

تا کی مرا نگاه کنید و نا امید شوید؟ تا کی دلشکسته شوید؟

ماه شعبان شروع شده...

به دلم نگاه کن آقا، این مریض در حال احتضار را ببین

ببین نفس بر من چیره شده، ببین شیطان زشتی هایم را برایم زیبا جلوه داده، ببین چه نا توان شدم،

ببین دیگر خودم نمی توانم، ببین دیگر به تنهایی نمی توانم...

ببین جز شما کسی را ندارم.

نگاهی به دلم کن باز هم دستانم را بگیر.

شنیده ام  که امامان علیهم السلام هرگز دستان نیاز سائلی را خالی بر نمی گرداندند.

آقای من! مولای من! صاحب الزمان من! با دست های گدایی ام چه می کنی؟


اللهم انی لو وجدت شفعاء اقرب الیک من محمد و اهل بیت الاخیار الائمة الابرار لجعلتهم شفعایی فبحقهم الذی اوجبت لهم اسئلک ان تدخلنی فی الجملة العارفین بهم و بحقهم و فی زمرة المرحومین بشفاعتهم انک ارحم الراحمین(زیارت جامعه)

 


بخوان محمد بخوان

بخوان تا دیگر بتی بر زمین نماند

بخوان تا دیگر ظلمی پایدار نباشد

بخوان تا دیگر دختری زنده به گور نگردد

بخوان که پروردگارت بر بندگانش مهربان است

که جاهلیت را بر آنان تاب نمی آورد

بخوان ای برترین فرستاده ی خدا که خواندنت یعنی: خدا بر انسان های این زمان از همیشه امیدوار تر است

محمد (ص) خواند
و مدینه، مدینه ی فاضله شد.


خدایا! خدایا! جاهلیتی دوباره بر ما فرود آمده

خدایا! خدایا! بشریت در فقدان فضیلت ها می سوزد

خدایا! خدایا! ما را امامی است که در سیرت و صورت شبیه ترین خلق به رسول اکرم(ص) است

خدایا! خدایا!...

اللهم عجل  لولیک الفرج

 

باز باران


امشب باران بارید،
هوا بوی بهشت گرفت،
و من به یاد شما افتادم، می دانم تنها به برکت امام است که باران می بارد.
امام زمانم! یا سبب متصل  بین الارض و السماء! ای تنها از ما بدی دیده! ای تنها لطف و کرامت نثار ما کرده!
ای کاش می دانستم این بار در قنوتتان چه گفتید که خدا باز بر ما رحم آورد،
که خدا باز درهای رحمتش را یه رویمان گشود،
که خدا با مهر نگاهمان کرد،
که فرصتمان داد درک لحظه ای از لحظات استجابت دعا را،
تا او را بخوانیم و دعا کنیم:

اللهم عجل  لولیک الفرج