عهدجانان

عاشقانه هایم برای امام زمان (عج)

عهدجانان

عاشقانه هایم برای امام زمان (عج)

نهم ربیع الاول

نهم ربیع الاول روزی که انتظار-که از زمان آدم(ع)  آغاز شده بود-رنگ دیگری گرفت.

نهم ربیع الاول روزی که شما صاحب زمانم امامم شدید.

یک غدیر دوباره

اگر آن روز من نبودم،اما دلم که با شما بود و می دانم می دانم با شما عهد بست و گرنه من کجا و نام شیعه بر من کجا!

امروز هم نهم ربیع الاول است. میشود به یاد آن روز یک بار دیگر با شما عهد ببندم و این بار آن چنان پایبندش بمانم که شیعه دیگر نه فقط یک نام بر من،که واقعیت وجودم شود، تمام وجودم شود، آن چنان که دیدارتان را لایق شوم؟


دوستان منتظر سلام

شیخ عباس قمی از کتاب مسائل الشیعه نقل می کند، که پیامبر(ص) این روز را عید فرموده و امر کرده که مردم نیز این روز را عید قرار دهند.

روایتی در این روز نقل شده که هر کس در این روز چیزی انفاق کند گناهانش آمرزیده شود و گفته اند مستحب است در این روز اطعام برادران مومن و خشنود گردانیدن آنها و توسعه دادن در نفقه و پوشیدن لباسهای نو و شکر و عبادت حق تعالی.این روز روز برطرف شدن غمهاست(به نقل از کتاب مفاتیح الجنان)

عیدتون مبارک و اسمتون جزء بیعت کنندگان این روز بزرگ به حق صاحب این روز بزرگ.

به دعایم آمین نمی گویید؟

آنان که محبت و اطاعتشان بر من واجب شده، که بهترین راهنمایند به سوی پروردگارم، مرا آموخته اند: هرگاه بمیرم در حالیکه شما را نشناخته باشم،به مرگ جاهلیت مرده ام.1

به من آموخته اند در زمانی که چشمانم از دیدار شما محروم است،این گونه دعا بخوانم:

خدایا ! خودت را به من بشناسان که اگر خود را به من نشناسانی، پیامبرت را نخواهم شناخت. بار خدایا ! رسولت را به من بشناسان که اگر رسولت را به من نشناسانی، حجتت را نخواهم شناخت. بار خدایا! حجتت را به من بشناسان که اگر حجتت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه خواهم شد.2

به من آموخته اند: هرکس خود را بشناسد، پس پروردگارش را خواهد شناخت.3

ای از من به من اولی تر! ای از پدر ومادرم بر من مهربانتر!

به دعایم آمین نمی گویید؟ که خود را بشناسم تا شاید خدایم خود را به من بشناساند،تا شاید پیامبرش را بر من بشناساند ، تا شاید شما را به من بشناساند،تا شاید شیعه ی شما شوم -آنگونه که می پسندید،- تا شاید دیگر این چنین ظالم نباشم در حق شما و در حق خودم و در حق همه.

به دعایم آمین نمی گویید؟ که خود را بشناسم تا شاید...

ای والاترین جلوه ی مهر پروردگارم!

راضی می شوید از دین خودگمراه شوم؟راضی می شوید به مرگ جاهلیت بمیرم؟به دعایم آمین نمی گویید؟


_____________________________________________________________________________

1-حضرت محمد(ص)فرمودند:من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه. الغدیر ج 10 ص 359 به بعد به نقل از بزرگان اهل سنت.این روایت در کافی ج 1 ص 371 از امام صادق (ع) نیز روایت شده است.

2-امام صادق (ع) فرمودند:در زمان غیبت این دعا را بخوانید،اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک،اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک،اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ضللت عن دینی. مکیال المکارم ج 2 ص 258.

3-حضرت محمد (ص) فرمودند:من عرف نفسه فقد عرف ربه. بحارالانوار ج2 ص 32.این روایت در غررالحکم از امام علی (ع) نیز روایت شده است.

سال جدید

باز هم سالی جدید آمد به گذشته که می نگرم می بینم خوب بودم یا بد، آنگونه که میباید نبوده ام.

تو همواره خدایم بودی، صاحبم بودی، به حال خودم رهایم نکردی، مراقبم بودی، هرگز تنهایم نگذاشتی،

من چقدر بنده ات بودم؟چقدر بندگی ات کردم؟

تو همیشه در دلم جاری بودی،

من-این چنین چنگ زده در زمین- چه جایگاهی در آسمانت داشتم؟

تو مرا آدم پسندیدی انسان آفریدی و امانتی را که آسمان و زمین تاب پذیرش آن را نداشتند به من سپردی،

من-ظالم وجاهل بر خود- با امانتت چه کردم؟

تو دوستم داشتی،عاشقم بودی و بر این عشق با من عهد بستی،

من چقدر متعهد ماندم؟

میدانم آنگونه که باید باشم نبوده ام، ازین که هنوز حجت توغایب است فهمیده ام، من و امثال من درعهد و امانت و بندگی مان خائن بوده ایم و چقدر دوریم از آسمانت.

یا اله العاصین!یا ارحم الراحمین!یا مبدل العمل القبیح بالحسن!مرا که تاکنون به سهم خود باعث غیبتش بوده ام بنگر،پشیمانیم را ببین و یاریم کن تا ازین پس به اندازه ی خود سبب ظهورش باشم.

اللَهم ان ذنوبی قداخلقت وجهی فاتوجه الیک بوجه خلیفتک المشرق عندک.